Valitse valo ja rakkaus

Erään ”Sisäinen puutarha” nimisen rentoutus- ja mielikuvaharjoituksen yhteydessä kertojan ääni pyysi minua kuuntelijana muodostamaan yhden positiivisen päätöksen juuri siinä hetkessä. Mieleeni ilmestyi salamannopeasti, ikään kuin sen itsensä ulkopuolelta, yksi kirkkaan selkeä ajatus ”valitse valo ja rakkaus, ei pelkoa ja pimeää”. Tällaisesta ei oltu puhuttu ko. rentoutuslevyllä. Tiesin heti, että tämä oli ainakin minulle henkilökohtaisesti tärkeä ajatus, vaikka en heti sillä hetkellä täysin ymmärtänyt sen merkitystä. Koin jopa, että tämä viesti saattoi olla Jumalan puhetta minulle.

Nyt ymmärrän, että monia mielenterveyden häiriöitä määrittää se, että pelko ja pimeys näyttää olevan voitolla. Ne näyttävät olevan voitolla sekä ihmisen omassa mielessä, kehossa, yhtä lailla kuin häntä ympäröivässä maailmassa ja todellisuudessa laajemmin. Ne näyttävät olevan voitolla menneisyydessä, tässä hetkessä ja tulevaisuudessa. On kuitenkin meidän oma valintamme annammeko pelolle ja pimeydelle tällaisen ylivallan, vai valitsemmeko kussakin hetkessä kokea sen sisältämän valon ja rakkauden. Kyse on näkökulmasta. Onko lasi puoliksi täynnä vai puoliksi tyhjä?

Voit pyytää Jumalaa rukouksessa antamaan sinunkin kokea henkilökohtaisesti hänen hyväksyvän rakkautensa. Täytyy muistaa, että Jumala ei hyväksy meidän syntiämme, mutta yhtä tärkeää on muistaa, että minä tai sinä emme ole sama asia kuin synti, joka meidän ajallisissa ruumiissamme asuu. Isä puhdistaa meitä Jeesuksen verellä joka päivä, kun vain tunnustamme hänelle oman vajavaisuutemme ja virheemme, ja pyrimme olemaan kuuliaisia hänen Sanalleen. Olemme todelliselta luonteeltamme iankaikkisia ja puhtaita. Isä näkee meidät ainutlaatuisina ja täydellisinä. Olemme voittajan puolella. Kun seuraavan kerran ajattelet tekeväsi jotain, jonka tiedät olevan väärin, sano itsellesi ”Sopiiko tuollainen käytös Kuninkaallisen kanssaperillisille?” Itseltäni tämä hyvän ystäväni lause on katkaissut monia haitallisia siteitä.

Jumala on kaiken rakkauden lähde. Ei ole olemassa Jumalasta irrallista todellista rakkautta, koska se virtaa kokonaisuudessaan Hänen kauttaan. Tätä on valo, josta puhun. Synti ja sairaus ovat sitä vastoin pimeyttä, jotka ovat pakotettuja väistymään Jumalan Sanan totuuden ja rakkauden valon tieltä, kun se pääsee vain esteettä virtaamaan. Tämä edellyttää rukousta ja Sanan tutkiskelua. Vaikealla hetkellä tämä voi olla todella kova pala purtavaksi. Kannustan silloin ottamaan yhteyttä paikallisseurakuntaasi ja jättämään rukouspyynnön, jolloin asiaasi kannetaan Herran eteen.

Itse olen saanut kokea Jumalan rakkautta monien unien ja näkyjen kautta. Virallinen lääketiede varmaankin tekee näistä kokemuksista omat päätelmänsä. Itse tiedän kuitenkin, mikä on hengellistä ja mikä on psyykkistä. Kokemuksellinen hengellisyys on kaikkien ihmisten ulottuvissa, jos on nöyrä ja mieltään avoin. Sen erottaa psyykkisistä häiriöistä pelon tunteen puuttuminen; päinvastoin kokemukset ovat lämpimiä ja rakkauden täyteisiä.

Jeesus haluaa, että juuri sinä saat tutustua Häneen henkilökohtaisesti. Siten opit myös tuntemaan Isän, jolla on hyvät ajatukset meitä, Hänen lapsiaan kohtaan. Pyydän Isältä, että jokainen lukijani saisi oppia tuntemaan sinut, Jeesus. Aamen.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s